UGOTOVITVE INŠPEKCIJSKEGA NADZORA V ZZS

31.05.2010 00:00
Upravni inšpektorji Inšpektorata za javno upravo so opravili inšpekcijski nadzor Zdravniške zbornice Slovenije. Namen inšpekcijskega postopka je bil nadzor nad spoštovanjem predpisov, ki urejajo upravne postopke in nadzor nad izvajanjem Uredbe o upravnem poslovanju ter Zakona o dostopu do informacij javnega značaja.
V nadaljevanju povzemamo del Zapisnika o opravljenem inšpekcijskem nadzoru, ki se nanaša na delo Častnega razsodišča in izvajanje javnih pooblastil (stran 9):
 
»V statutu Zdravniške zbornice so našteti številni organi zbornice in številni interni pravilniki. Iz dejstva, da Zdravniška zbornica ne more izdajati pravilnikov kot podzakonskih aktov, saj te v skladu s 74. členom Zakona o državni upravi lahko izdaja minister, izhaja da so številni pravilniki omenjeni v statutu Zdravniške zbornice le notranji interni akti. V statutu opredeljeni organi zbornice, niso organi odločanja v smislu ZUP, ampak organi odločanja o notranjih odnosih in razmerah v zbornici.
 
Zdravniška zbornica razpolaga z zborničnimi akti. Dejstvo je, da med take akte ne sodijo akti za izvajanje javnih pooblastil, kot je Pravilnik o zdravniških licencah, Pravilnik o vrstah, vsebini in poteku specializacij in podobno, in jih tudi ni mogoče izdati kot interne akte.
 
Med interne akte pa sodi tudi Pravilnik o organizaciji in delu razsodišča. Toda interni akt lahko obravnava interna razmerja, ne more pa posegati na področje javnih pooblastil. Javna pooblastila lahko izvaja le zbornica kot institucija z zaposlenimi uradnimi osebami. Le izjemoma bi lahko le zakon določil za odločanje v zbornici kakšen drug organ zbornice, ali pa statut zbornice, ki pa vodenja postopkov in odločanje ne more prenesti od zaposlenih v zbornici kot organu, na člane zbornice.
 
Pravilnik o organizaciji in delu razsodišča Zdravniške zbornice ureja organizacijo in pristojnost razsodišča pri ugotavljanju odgovornosti za kršitev stanovskih pravil, sestavo organov razsodišča – senatov, postopek odločanja na prvi in drugi stopnji, disciplinske in varstvene ukrepe, ki jih izreka razsodišče, ter druge pogoje za delo razsodišča.
 
Razsodišče Zdravniške zbornice je neke vrste častno razsodišče, ki izreka disciplinske ukrepe svojim članom. Ne spuščamo se v opisani postopek dela. Očitno pa je, da je ves »disciplinski postopek« prepisan kazenski postopek, ki pa je za tovrstne zadeve popolnoma neprimeren in predstavlja številno birokratizacijo zbornice, sicer pa pravno izredno zahteven postopek za sodnike, kaj šele zdravnike.
 
Nikakor pa omenjeno razsodišče ne more razpravljati o javnih pooblastilih. Zato je določba 40. člena internega pravilnika o delovanju razsodišča, po katerem si je nezakonito pripisala in prisvojila ukrep začasnega odvzema licence za dobo 5 let in celo trajnega odvzema licence, v neskladju s 121. členom Ustave RS in 5. členom ZUP ter 15. členom Zakona o državni upravi. Podeljevanje in odvzem licence je javno pooblastilo, zaupano Zdravniški zbornici kot organizaciji zaposlenih, ne pa njenim članom in disciplinskim obravnavam ter postopkom.
 
Interni pravilnik določa, kaj je tajno povsem v nasprotju z zakonom s tega področja. Pravilnik o zdravniških licencah prejudicira zakon v tem, da uvaja odvzem licence v disciplinskem postopku pred razsodiščem, kar ni v skladu s 121. členom Ustave RS, 5. členom ZUP in 15. členom Zakona o državni upravi
 
V nadaljevanju povzemamo še del Zapisnika o opravljenem inšpekcijskem nadzoru, ki se nanaša na postope podelitve in podaljšanja licence (stran 12-13):
 
»Zakon o zdravniški službi v 33. členu določa, da zdravniku, ki izpolnjuje pogoje za samostojno opravljanje zdravniške službe, zbornica podeli licenco. Licenca je javna listina, ki dokazuje strokovno usposobljenost zdravnika za samostojno opravljanje zdravniške službe na določenem strokovnem področju. V 35. členu navedenega zakona so določeni pogoji za odvzem licence zdravniku. V 36. členu Zakona o zdravniški službi je določeno, da mora zdravnik pred iztekom veljavnosti licence predložiti zbornici dokazilo o izpolnjevanju pogojev za podaljšanje licence. 37. člen navedenega zakona opredeljuje začasni in trajni odvzem licence. V 38. členu je določeno, da podrobnejša določila o načinu, organih, evidenci in postopku pri odločanju o podelitvi, podaljšanju in odvzemu licence sprejme zbornica v soglasju z ministrom. Za podelitev, podaljšanje in odvzem licence se izda odločba v upravnem postopku.
 
Na podlagi 38. člena Zakona o zdravniški službi je Zdravniška zbornica v soglasju z ministrom za zdravje sprejela Pravilnik o zdravniških licencah (Uradni list RS, št. 109/99, 107/00, 45/02, 44/04, 136/06 in 25/10). Navedeni pravilnik v 2. členu določa: »Ta pravilnik ureja pogoje in postopke za podelitev, podaljšanje in odvzem dovoljenja za samostojno delo zdravnic in zdravnikov ter doktoric in doktorjev dentalne medicine«. V 6. členu je določeno, da o podelitvi in podaljšanju licence po tem pravilniku odloča zbornica.
 
V nadaljevanju pravilnik vsebuje vrsto določb, ki opredeljuje upravni postopek podeljevanje licenc. Postopek podeljevanje je določen v členih od 13 do vključno 19. V členih od 9 do vključno 12, so opredeljeni pogoji, ki morajo biti izpolnjeni, da se lahko podeli posamezna licenca. V petem odstavku 9. člena so opredeljeni pogoji in obveznosti, ki jih mora zdravnik, ki je državljan druge države članice Evropske unije izpolniti, da se mu podeli licenca (določene so obveznosti, da mora predložiti določena dokazila v postopku pridobitve licence).
 
Vsebina pravilnika presega ustavno in zakonsko dopustne vsebine. Pravilnik v členih 6, 14, 16, 17 in 19 na originalni način določa postopek, in sicer ne da bi te določbe imela svojo oporo v Zakonu o zdravniški službi, na podlagi katerega je bil ta pravilnik tudi izdan.«
 
Upravni inšpektorji so odredili predsednici Zdravniške zbornice, da v skladu s svojimi pristojnostmi na ustrezen način poskrbi med drugim tudi (stran 32-32):
 
- za spremembe in dopolnitve Pravilnika o vrstah, vsebini in poteku specializacije zdravnikov, Pravilnika o zdravniških licencah, Pravilnika o pripravništvu in strokovnih izpitih zdravstvenih delavcev in zdravstvenih sodelavcev na področju zdravstvene dejavnosti in Pravilnika o zdravniškem registru, ki jih v skladu s trenutno zakonodajo sprejema Zdravniška zbornica v soglasju z ministrom za zdravje, tako da se ne bo več določalo dodatnih javnih pooblastil Zdravniški zbornici (stran 3 tega zapisnika) in da se do ustrezne spremembe zakonodaje glede predpisovanja postopkov v podzakonskih predpisih črtajo določbe o postopku, ki so identične ZUP oz. od njega odstopajo in v tem delu v nasprotju z ustavo in zakonom s podzakonskim aktom zmanjšujejo raven pravic strankam v postopku).
 
ministru za zdravje pa so med drugim odredili:
 
- da v skladu z določili Zakona o državni upravi in pristojnostmi, ki jih kot resorni minister ima, prične s postopki sprememb zakonskih in podzakonskih predpisov tako, da v skladu z Ustavo RS v Zakonu o zdravniški službi ne bo več pravne podlage za urejanje upravnega postopka s podzakonskimi akti.
 
O ukrepih za odpravo ugotovljenih nepravilnostih sta predstojnika organov dolžna obvestiti Inšpektorat za javno upravo do 15. 9. 2010.
 
Vir:
Ministrstvo za javno upravo, Inšpektorat za javno upravo, Zapisnik o opravljenem inšpekcijskem nadzoru, 31. maj 2010
Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih